Na webu právě probíhá údržba. Některé obrázky se nemusí zobrazovat. Na opravě pracujeme. Děkujeme za pochopení.
Aktualizace 9.7.2020
- klienti s příznaky onemocnění COVID-19 jsou odděleni od ostatních hotelových hostů a zůstávají v jiné části hotelu, nebo budou v případě potřeby hospitalizováni. Všichni členové rodiny mají nařízenou karanténu. O klienty se bude starat hotelový personál i delegát.
- během karantény mohou klienti využívat plné služby all inclusive.
- v případě, že je klient nucen prodloužit svůj pobyt v zahraničí kvůli karanténě, cestovní kancelář Rainbow zajistí jeho návrat do země na své náklady.
Přeložené výňatky z oficiálního dokumentu
Příjezd hotelových hostů:
- Mezi osobami, které nejsou členy stejné rodiny nebo skupiny, musí být dodržena odpovídající vzdálenost 1,5 m.
- Informace o maximálním počtu hostů, kteří mohou být v dané části objektu, a o požadavku na dodržení prostorové vzdálenosti nejméně 1,5 m mezi členy různých rodin by měly být jasně viditelné při vstupu do objektu a na recepci.
- Dávkovače s tekutými dezinfekčními prostředky na ruce by měly být umístěny na místech přístupných hostům a personálu uvnitř objektu - zejména u vstupů, na recepci, u vstupů do výtahů, u vstupu do místností, kde se podává jídlo nebo organizuje zábava, jakož i u vstupů do veřejných toalet, bazénových zón atd.
Recepce:
- Současně lze registrovat max. 2 osoby, pokud nepatří do jedné rodiny nebo skupiny.
- Pokaždé, po kontaktu s klienty (výměna hotovosti, obdržení občanského průkazu atd.) je třeba dezinfikovat ruce antivirovým gelem nebo vodou s mýdlem.
- Doporučujeme používat bezhotovostní/bezkontaktní platby.
- Čas, který hosté tráví na recepci, by měl být omezen na minimum.
- Recepční jsou řádně vyškoleni v souvislosti s onemocněním COVID-19, aby byli schopni efektivně, bezpečně a profesionálně plnit své povinnosti a zabránit šíření viru v objektu.
- Hosté by měli být informováni o postupech a zásadách objektu týkajících se bezpečnosti a ochrany, stejně jako o preventivních opatřeních přijatých v souvislosti s COVID-19 v daném objektu.
- Recepční by měli být náležitě vyškoleni v případech, kdy dojde k podezření na přítomnost viru mezi hotelovými hosty. Seznam příslušných telefonních čísel na regionální zdravotnické úřady, zdravotnická zařízení, s nimiž má ubytovací zařízení smlouvu o poskytování služeb, záchrannou službu, lékárnu atd. musí být k dispozici pro pracovníky recepce na snadno přístupném místě.
Recepce musí být vybavena příslušnými preventivními opatřeními, jako jsou:
- dezinfekční ubrousky k čištění povrchů
- antibakteriální gel na ruce
- obličejové masky (roušky) a ochrana očí (ochranné štíty nebo ochranné brýle)
- dostatečné množství obličejových masek (roušek) pro celý objekt (hosty a personál)
- jednorázové rukavice
- ochranná zástěra (na jedno použití)
- odpadkový koš s víkem
Pro ochranu zaměstnanců a klientů se doporučuje používat fyzické bariéry - například stěny z plexiskla.
Lobby:
- Vyvarujte se shromažďování s cizími lidmi.
- Zaměstnanci hotelu by měli monitorovat provoz v lobby a v případě potřeby jej usměrňovat.
- Je třeba dodržovat vzdálenost 1,5 m od cizích osob.
- Používání výtahů by mělo být omezeno na nejmenší počet osob.
Úklid:
- Používání přísnějších a speciálních čisticích a dezinfekčních prostředků ve společných prostorách (veřejné záchody, chodby, výtahy atd.) a poskytování vhodných dezinfekčních prostředků (biocidy) a detergentů jako obecné preventivní opatření během epidemie COVID-19.
- Zvláštní pozornost by měla být věnována dezinfekci často dotýkaných povrchů, jako jsou kliky dveří, tlačítka výtahu, zábradlí, vypínače, kliky dveří, opěrky židlí a ploché povrchy, včetně pracovních desek v pracovních prostorech a jídelnách atd. Tam, kde je to možné, by dveře a okna měly zůstat otevřené po celý den. Je vyžadováno dodržování nutné vzdálenosti mezi personálem a hosty (nejméně 2 metry).
- Častá dezinfekce (nejméně jednou za hodinu) veřejných toalet, výtahů, recepce (po každém kontaktu s klientem), klik dveří, zábradlí, držáků, telefonů, klávesnic počítače a dalších často dotýkaných povrchů.
- Doporučuje se čištění místnosti a dezinfikování všech povrchů vystavených kontaktu (včetně opěradel židlí), vybavení (např. ovládačů) a koupelny a důkladně větrat místnost, aplikovat ozónování nebo dezinfikovat pomocí jiných specializovaných technologií, jako jsou bakteriocidní lampy atd.
- Pokojské a další úklidový personál by měl být vybaven a používat jednorázové roušky, rukavice a v případě potřeby ochranné zástěry.
- Ložní prádlo a ručníky se musí prát ve specializovaných zařízeních, jak to vyžadují vnitrostátní právní předpisy, které musí splňovat zvláštní dodatečné pokyny k praní při teplotě nejméně 60 °C, přidávat čisticí a dezinfekční prostředky. Sběr, dočasné skladování, převoz použitého ložního prádla, ručníků a odběr čistého povlečení se provádí v přísném souladu se zákonnými požadavky a doporučeními zdravotnických orgánů.
- Tam, kde je to možné, je třeba systematicky větrat všechny místnosti v objektu nebo ozónovat.
- V pokojích se doporučuje zajistit osobní sadu hygienických materiálů - 1 pár jednorázových rukavic a 1 ochrannou masku na osobu.
- Sledování nemocných hostů: personál by měl informovat vedení nebo recepci, v případě, že se vyskytnou osoby s akutním onemocněním dýchacích cest.
Restaurace a zábavní prostory:
- Je nezbytné dodržovat pokyny vydané bulharskou agenturou pro bezpečnost potravin, které jsou koordinované ministrem zdravotnictví a zveřejněny na příslušných internetových stránkách.
- Ochrana zdraví musí být prioritou. Tam, kde je to možné, by se měly používat „bezkontaktní“ techniky, jako je např. servírování jídel a’la carte namísto bufetů. Je třeba pobízet hosty, aby si před jídlem umyli ruce a při vstupu nebo opuštění stravovacích prostorů používali dávkovače s antibakteriálním gelem.
- Musí být zachována přiměřená vzdálenost mezi cizími osobami a vyznačené příslušné pěší trasy.
- Poskytování čisticích a dezinfekčních prostředků ve všech pracovních prostorách restaurace (bufety, otevřené plochy restaurace, kuchyně atd.) je preventivní opatření během celé epidemie COVID-19 zejména u často dotýkaných předmětů - jako jsou stoly, židle, porcelán, příbory, kořenky atd.
- Stroje na kávu, vodu, nápoje atd., zejména ty, které jsou vystaveny přímému kontaktu, musí být po každé údržbě dezinfikovány a čištěny.
- Doporučuje se minimalizovat používání všech samoobslužných strojů.
- Jídla budou nabízena pouze v otevřených hotelových prostorách restaurací nebo v otevřených gastronomických a zábavních místnostech.
- Je povoleno nabízet jídlo formou bufetu, ale pouze pokud je jídlo umístěno za průhlednou bariérou a je vydáno zaměstnancem vybaveným ochrannou maskou a rukavicemi. Samoobsluha nebo přímý kontakt hostů s jídlem není povolen.
- U stolu by měly sedět maximálně 4 osoby. Vzdálenost mezi stoly by měla být alespoň 1,5 metru.
Bazény a sportovní zařízení:
- Využívání bazénů je povoleno.
- Vedle bazénů by měl být dávkovač s dezinfekčním prostředkem.
- Animace by měly probíhat mimo budovy s dodržením přiměřených vzdáleností.
- Není povoleno využívat vnitřní prostory sálů pro rekreační aktivity, dětská hřiště, herny, kryté bazény, diskotéky a další zařízení, která jsou spojena s davem lidí, pokud nedojde ke změně v nařízení ministra zdravotnictví.
- Ve wellness centrech budou otevřeny pouze bazény, pokud nedojde ke změně nařízení ministra zdravotnictví.
Odkaz na oficiální dokument:
https://r.pl/do-pobrania/dokumenty/wytyczne_sanitarne/bulgaria_wytyczne_sanitarne.pdf