Španělsko - hygienická opatření

Aktualizace 9.7.2020

Upozornění! Všichni cestující, kteří vstupují do Španělska po moři nebo letecky, musí vyplnit elektronický vstupní formulář a prokázat se QR kódem. Aktální informace a povinnosti negativního výsledku testu na Covid-19 najdete ZDE

Rouška není povinná v těchto případech:

Dále platí tato rozšířená hygienická opatření:

HOTELY - Současná opatření k zabránění šíření viru COVID-19

Španělský institut pro kvalitu v cestovním ruchu na ministerstvu obchodu a cestovního ruchu nařídil zavedení řady hygienických norem, které vstoupí v platnost při otevření hotelů.

Jejich hlavním předpokladem je zajištění hostům hygienické bezpečnosti dodržováním sociální vzdálenosti mezi personálem a hosty a mezi samotnými hosty, zvyšování frekvence dezinfekce předmětů, kterých se dotýká nejvíce osob, jako jsou např. pracovní desky, kohoutky, kliky dveří, kliky, umyvadla, pulty, dveře, výtahy, klíče, karty od pokojů, tlačítka pro splachování, telefony, vysoušeče vlasů, jídelní lístky, věšáky, minibary atd. a zorganizovat práci tak, aby byla zachována maximální bezpečnost při registraci, jídle, odpočinku a ve společných prostorách. Níže je uveden podrobnější seznam provedených činností.

1. Hygiena hotelového personálu
- změna oděvu po příchodu do práce na služební uniformu, která by se měla prát po každém dni při teplotě nad 60 °C.
- personál bez fyzického kontaktu mezi sebou
- oddělený personál určený k uklízení pokojů a oddělený od personálu určeného k čištění ostatních ploch. Vozíky s čisticím vybavením dezinfikovány po každé směně.
- personál pracuje v ochranných maskách a rukavicích, výměna rukavic po každém ukončení práce v pokoji.
- každodenní registrace a kontrola všech dezinfekčních činností

2. Informace pro hosty
- informování hostů o přísnějším hygienickém režimu před provedením rezervace za účelem získání jejich souhlasu.
- označování míst pro hosty během registrace na recepci, podobně jako u vchodu do restaurace (k dodržování vzdálenosti).
- informace na plakátech alespoň v jednom cizím jazyce.

3. Recepce
- omezení počtu osob pobývajících na recepci najednou
- instalace ochranných štítů oddělujících recepci (které se snadno čistí a dezinfikují)
- zaměstnanci nosí povinně obličejové masky
- k dispozici dezinfekční prostředek na ruce
- jednorázové propisky nebo možnost jejich dezinfekce
- platba kartou nebo jinými elektronickými prostředky 
- dezinfekce recepční desky nejméně jednou denně, po každé výměně zaměstnanců
- uložení karet od pokojů/klíče ve speciální nádobě s dezinfekční tekutinou
- dezinfekce recepční desky, zařízení na recepci, klávesnice, telefonu atd., jakož i zařízení v pokladně po každé změně zaměstnanců
- u vstupních dveří do hotelu speciální koberec nasáklý dezinfekčním prostředkem 
- hotelový personál zanese zavazadla do pokoje pouze v jednorázových rukavicích nebo dezinfikuje držadla a rukojeti dezinfekčním hadříkem
- je zakázáno, aby zaměstnanci hotelu odváželi auta klientů na parkoviště

4. Kavárna/restaurace
- odstranění ze stolů společných prvků, jako jsou např. cukřenky, solničky, nádoby s pepřem, kořením, olejem, ozdobné prvky
- v bufetu ochranný štít 
- v případě pokojové služby personál v ochranných maskách a jednorázových rukavicích (s dodržováním vzdálenosti) 
- podnosy umývané při vysoké teplotě v myčkách na nádobí

4. Hotelové pokoje
- snížení počtu textilií v místnostech, jako jsou koberečky, ubrusy, dekorace
- pouze jeden koš na odpadky v pokoji, s víkem a dvojitým plastovým sáčkem, pouze v koupelně.
- náhradní přikrývky a polštáře ve skříni speciálně zabalené,
- vysoušeč vlasů dezinfikovaný společně s filtrem po opuštění pokoje hosty,
- dezinfekce věšáků
- dezinfekce minibarů,
- omezení služby žehlení
- při výměně ložního prádla a ručníků, ty, které nejsou v kontaktu s podlahou, balené přímo do plastových sáčků, praní při teplotě nad 60 °C.
- dezinfekce stěn, podlah, stropů, oken, zrcátek, nábytku, zařízení
- častá výměna filtrů

5. Jídelna, odpočinková zóna
- sledování dodržování sociální vzdálenosti
- zvýšení počtu turnusů na jídlo
- omezení počtu židlí, aby se dodržovala sociální vzdálenost
- zavěšení informačních plakátů připomínajících o mytí rukou před a po stisknutí tlačítek v prodejních automatech nebo kávovarech

6. Společné prostory
- dodržování vzdálenosti
- poskytnutí prostředků pro dezinfekci rukou v těchto oblastech
- ve společných koupelnách vysoušeče rukou nebo papírové ručníky, čištění a dezinfekce min. 6x denně
- odpadkové koše s víkem a dvojitým plastovým sáčkem
- všechny prostory, konferenční místnosti, posilovny větrané dvakrát denně

7. Posilovny
- limit osob 
- v případě skupinových aktivit dodržování odstupů, značení míst na podlaze pro účastníky, aby se zabránilo blízkosti nebo kontaktu 
- v případě využívání vybavení používání ručníků, dezinfekce zařízení po každém uživateli

8. Výtahy
- omezení počtu uživatelů, využívání ochranných masek

9. Bazény a wellness 
- budou zavedeny standardy na základě výsledků vědeckého výzkumu chování viru ve vodě ve vnitřních a venkovních bazénech

10. Zóny pro děti
- při vstupu mytí rukou nebo dezinfekce rukou 
- pravidelná dezinfekce zařízení a hraček
- obsluha s vyšším hygienickým režimem

11. Animační programy
- kontrolovaný počet účastníků, dodržování sociální vzdálenosti, možné použití ochranných masek
- dezinfekce veškerého zařízení

12. Akce
- kdy budou možné, každý hotel by se měl rozhodnout sám, zda má odpovídající podmínky pro pořádání akcí
- omezený počet účastníků a dodržování sociální vzdálenosti během akce, konzumace a během zakončení. Možnost použití ochranných masek.

Pobočka Ostrava

Nádražní 142/20
702 00 Ostrava, Moravská Ostrava

Otevírací doba

Po - Pá 08:00 - 17:00

Číslo účtu: 2621338329/0800

Obchodujeme s aktuálním kurzem 1zł = 6.0 Kč