Bezpečné cestování - FAQ

Prioritou Rainbow je poskytnout Vám nejvyšší standardy bezpečnosti a hygieny během cestování na dovolenou, v místě pobytu a při návratu domů.

Víme, že máte mnoho otázek souvisejících s novou situací. Odpověděli jsme na ty, které nám byly nejčastěji adresovány. Chceme Vám poskytnout spolehlivé informace týkající se odjezdu - pravidelně budeme tyto informace aktualizovat.

I. Příjezd na letiště a odbavení 

1. Co můžete na letišti očekávat? Jaká jsou nová pravidla a omezení? 

II. Zavazadla 

1. Co si vzít s sebou do letadla? 

III. Na palubě letadla 

1. Lze se v letadle spolehnout na zvýšené standardy čistoty a bezpečnosti? 

2. Jaká data budou letištními službami shromažďována? 

Cestující budou požádáni, aby zanechali své osobní údaje - jméno, příjmení, číslo sedadla a kontaktní číslo (tzv. kartu PLC), aby v případě zjištění ohniska v letadle, kterým cestovali, mohli být rychle informováni.

IV. Přílet

1. Jak se chovat na letišti po příletu? 

2. Budu po přistání testován na koronavirus? 

Zpravidla v zemích, kam létáme, nebudou cestující po příletu podrobeni hromadným testům na COVID-19. Některé země, např. Řecko provádějí náhodné testy.

V. Prázdninová destinace 

1. Kde najdu spolehlivé informace týkající se sanitárního režimu země, do které se chystám jet? 

Připravili jsme speciální sekci, ve které zveřejňujeme pokyny pro jednotlivé země. Jsou to oficiální informace pocházející z vládních zdrojů týkající se povinnosti negativních testů nebo vyplnění vstupního formuláře. Doporučujeme Vám, abyste si je přečetli během plánování a přípravy k odjezdu. Bližší informace naleznete na stránce: Vstupní podmínky do jednotlivých destinací

VI. Hotel

Vzhledem k různým místním předpisům v zemích, do kterých létáme, se pravidla provozu hotelu mohou lišit v závislosti na destinaci a objektu, který jste si vybrali.

1. Budou v hotelech využívat další bezpečnostní opatření? 

2. Jak budou fungovat restaurace a hotelové bary? 

3. Budou k dispozici bazénové zóny a wellness? 

4. Jak bude vypadat kontakt s delegátem Rainbow? 

Delegační služby (letištní recepce, transfery, informační schůzky v hotelech, služby v hotelech) budou realizovány v souladu s dosavadní praxí. Mohou se objevit pouze některé výjimky týkající se místních hygienických režimů. Zároveň Vám doporučujeme nainstalovat naši mobilní aplikaci, která poskytne bezkontaktní přístup k nejdůležitějším informacím na místě.

5. Budou v této sezoně fungovat Figlokluby? 

Figlokluby fungují normálně. Upozorňujeme však, že v některých destinacích se mohou objevit omezení pro práci delegátů a animátorů vyplývající z místních hygienických pokynů.

6. Bude možné se účastnit fakultativních výletů? Nebo budou existovat nějaká omezení? 

Fakultativní výlety budou realizovány podle harmonogramu. Budou probíhat v souladu se současnými pravidly, ale s ohledem na místní hygienické požadavky týkající se dopravy v autobusech, zachování náležité sociální vzdálenosti mezi osobami z různých skupin a vysokého hygienického režimu během transferu a během navštívených objektů a míst.

VII. Cestovní pojištění TU Europa

1. Pokud během dovolené onemocním nemocí COVID-19 pokryje cestovní pojištění moje ošetření? 

Cestovní pojištění Tu Europa ve variantách "Doporučená", "Doporučená Plus" a "Nejlepší" bylo rozšířeno tak, aby zahrnovalo pojištění nákladů na léčbu, záchranu a přepravu v rámci epidemie Covid-19 a dalších virových onemocnění ze skupiny koronavirů. Pojištění léčebných nákladů zahrnuje mimo jiné lékařem vyžadovanou a doporučenou léčbu (vyšetření, postupy, operace, hospitalizace), ambulantní léčbu, analýzy, zákroky, lékařské návštěvy, včetně dojezdu lékaře na místo, kde se nachází pojištěný a nákup nezbytných léků nebo lékařské konzultace. Pojistný limit v případě onemocnění Covid-19 pro variantu "Doporučená" činí 200 000 PLN (cca 1 200 000 Kč), "Doporučená Plus" 400 000 PLN (cca 2 400 000 Kč) a pro variantu "Nejlepší" 800 000 PLN (4 800 000 Kč).
Nově jsou ve variantě "
Doporučená Plus" a "Nejlepší" zahrnuty také náklady na karanténu v dané destinaci (ubytování a strava) a náklady na zpáteční cestu. To vše dohromady max. do výše 9 000 PLN (cca 54 000 Kč). Podrobný přehled jednotlivých variant cestovního pojištění Tu Europa najdete zde: Cestovní pojištění

VIII. Pojištění storna zájezdu rozšířené o Covid-19

Nově nabízíme "Pojištění storna zájezdu rozšířené o Covid-19", které je možné zakoupit za 4,56 % z celkové ceny zájezdu. Pokud pojištěná osoba nebo spolucestující (uvedný na smlouvě o zájezdu) nebo jeho blízká osoba (manžel, spolubydlící, děti, sourozenci, tchán a tchýně, vnoučata) onemocní na Covid-19 (což bude potvrzeno pozitivním výsledkem testu a lékařským potvrzením) a nevypadá to na uzdravení do data odjezdu na dovolenou, pak pojistitel hradí náklady na storno zájezdu ve výši 100 %. V této variantě pojištění nemusí být ani příbuzný hospitalizován, aby mohla pojištěná osoba zrušit zájezd. 

IX. Finanční zabezpečení klientů 

1. Co mi zajišťuje finanční zabezpečení cestovní kanceláře v případě její platební neschopnosti? 

Prostředky z finančního zabezpečení cestovních kanceláří a zprostředkovatelů zájezdů v případě platební neschopnosti (jak z I. pilíře, tzn. pojištění cestovní kanceláře proti úpadku, bankovní záruky,
pojištění pro klienty nebo svěřeneckého účtu, tak i z II. pilíře, tzn. Garančního fondu cestovního ruchu) jsou určeny na:

Rainbow má pojistnou garanci v případě pokrytí nákladů na vrácení klientů do země a vrácení vkladů provedených klienty. Máme jednu z nejvyšších pojistných částek v Polsku, která činí 90 000 000 PLN. Certifikát pojištění CK proti úpadku v české verzi. Toto pojištění je platné od 17.9.2021 do 16.9.2022.
Všichni naši klienti jsou pojištěni Garančním fondem cestovního ruchu v souladu se zákonem o turistických službách ze dne 26. listopadu 2016 (Úř. věst. z 2016, položka 1334). Cena každého zájezdu
zahrnuje připočtený příspěvek, který pokrývá náklady na případný návrat do Polska nebo v případě přerušení nebo nezrealizování zájezdu vrací finanční prostředky, pokud polská cestovní kancelář ztratí finanční likviditu.

2. Jsou mé finanční prostředky převedené na voucher chráněny proti platební neschopnosti cestovní kanceláře? 

Ano. Garanční fond cestovního ruchu je 100% zabezpečením plateb převedených na vouchery, které jsou v současnosti vystavovány klientům v souvislosti se zrušením zájezdu z důvodu koronaviru.

3. Lze voucher vyměnit za hotovost, pokud se za rok epidemiologická situace nezmění nebo dojde k propadnutí voucheru? 

U všech voucherů byla prodloužena platnost (informujte se u svého prodejce). To znamená, že je lze použít i na nabídku ze sezóny Léto 2022. Celková nebo částečná výměna voucheru za hotovost není možná.

Pobočka Ostrava

Nádražní 142/20
702 00 Ostrava, Moravská Ostrava

Otevírací doba

Po - Ne 09:00 - 20:00

Číslo účtu: 7677799901 / 5500

Obchodujeme s aktuálním kurzem 1zł = 6.0 Kč